A quines xarxes socials he d’estar?
En principi hauries d’estar a les xarxes socials on hi hagi el teu públic objectiu.
D’aquesta manera tens un canal de comunicació nou per a que et trobin i puguin llegir allò que tinguis interessant a oferir-los.
És important, però, tenir en compte que diferents xarxes socials tenen diferents comportaments dels usuaris i, per tant, el missatge s’ha d’adaptar a la dinàmica de la xarxa.
Més concretament haurem de basar-nos en
- la imatge : a facebook, instagram i pinterest. Tot i que les dues primeres admeten hashtags (#) no cal abusar-ne. La nostra recomanació és acompanyar la imatge d’un text prou curt i explicatiu, amb cert ganxo i posar els hashtags al final, de forma que no interrompin la lectura.
- concreció i enllaç a la web: a twitter. El “twit” ha de ser una mena de titular referenciat a la web, on l’usuari hi accedirà si aquest titular és atractiu.
- to molt professional i evitar “farcits” : a linkedin. Alerta amb actuar tipus spam. Per a pimes, recomanem utilitzar Linkedint per a relacions B2B, més que no pas al client final.
- enfoc estratègic per a SEO: Google+. Malauradament és una xarxa poc utilitzada, malgrat que hi ha molts usuaris amb perfil. Es presenta amb funcionalitats mixtes de facebook i twitter. 100% recomanable per a empreses que necessitin sortir a google places amb un perfil de pàgina.
Malauradament, els nostres clients solen estar repartits en diversos llocs i no solem tenir recursos per atendre’ls a totes bandes.
És llavors quan cal fer un pla estratègic per poder maximitzar els recursos: seleccionar les xarxes on no hi haurà presència, aquelles on hi haurà una activitat baixa/esporàdica i aquelles on s’hi posaran esforços.
Les analítiques en cada xarxa ens ajudaran a determinar si s’obtenen els resultats desitjats i posar mesures correctores.
Dit tot això, és imprescindible tenir una web/blog des d’on es distribueixin els continguts. Les xarxes podran anar variant, però és important que sempre quedi tot l’historial reflectit al nostre lloc web cap on hem de dirigir el tràfic i que és el territori propi que sempre estarà sota el nostre control.
imatge: flickr/mkhmarketing amb llicència Creative Commons.